Thursday, February 24, 2011

KENAPA AWEK SUKA TENGOK BOLA?

Kalau lelaki dengan bola memang ibarat irama dan lagu.Tapi kalau awek cane tuh?.Apa sebabnya?.Moh kita terjah!

1. Terjatuh hati dengan player yang kacak.Ini kira pandang pertama terus terpaut.Awek macam neh,sebenarnya tak adalah minat bola mana pun.Tapi mungkin secara tak sengaja tengok bola,then ternampak player kacak.Terus dia jadi minat bola.Bukan nak tengok bola sangat pun.Nak tengok player tuh je kot.

2. Terjatuh hati dengan lelaki yang minat bola sepak.Maka si awek kenalah berjinak-jinak dengan bola sepak.Bajet biar ada minat samalah kononnya.Sanggup tunggu 2,3 pagi nak tengok bola biar esok boleh sembang dengan lelaki yang dia suka pasal game malam tadi.Padahal,tidur berkrohh.

3. Team hebat.Contoh macam MU selalu jadi bahan berita sebab depa ada TEAM yang kuat dan selalu menang.Maka,secara tak langsung kalau ada game MU awek neh akan sokong MU.Padahal kalau awek tuh diajak bersembang pasal skill player,memang ke lautlah.

4. Game besar.Oke,mari kita refer kepada piala AFF.Piala neh macam satu fenomena bagi Malaysialah.Sebab player-player kita main dengan bagus.So,sebagai rakyat Malaysia konfem aweks tengok game neh.Nak sokong Malaysia lah katakan.Tetiba nampak lak Apek main best.Memang terus lekat kat depan TV.Kalau nak diikutkan sebelum neh Apek pun depa tak kenal kot.

5. Ini peminat sejati.Kira kalau cakap pasal bola semua dia terer.Perfect awek neh.Memang minat tulus dekat bola.Al maklumlah sejak dari kecik apak dan abang-abang dia dah tanamkan suruh minat bola.

Disini,aku nak jelaskan ada dua kateogori peminat bola sepak:
1. Minat dan boleh bermain dengan baik.Pakej lengkap.Dia tau rasa macam mana susah main bola.

2. Minat tapi hanya reti mengulas.Neh jenis yang suka duk kedai mamak yang kerja nak maki hamun kalau player  tak main dengan bagus.Che angpa try masuk dan main.Ada gol tak?.
ini bukan biji guli oke.ini bola!

Kaki lima :makan bola,tidur bola,minum bola.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...