Saturday, February 26, 2011

HIKAYAT SI BERUK..

Siapa dekat sini pakai BERUKBAND?.Angkat hidung sekarang!sekarang!.Angpa penah tak mengalami keselulitan dalam melayari tenet.Kesulitan oke,nope kesesulitan.Kalo masalah selulit elok angpa beli krim MUSTAJAB.Baru ramping macam Nora Danish.Berbalik pada isu yang aku nak habaq kat angpa.Apa jenis line berukband yang anda pakai?.

Maxisiah (bukan nama sebenar) ?
Umobiletipah (bukan nama sebenar) ?
Digimon (bukan nama sebenar) ?
atau
Celcomilah (bukan nama sebenar) ?

Ha..macam-macam jenama lagi lah.Masing-masing cakap line depa terbaik.Kalau beli lagi mahal,lagi laju broooo!.

Tapi betui ke janji manis depa tuh?.Atau sekadar menanam tebu di tepi bibiaq?.
Minah Sedot telah melanggani talian berukband bagi celcomilah.Selama 2 bulan.Pada awal penggunaannya,dia berasa kagum dengan kepantasan talian celcomilah tersebut.Al-maklumlah beli pakej mahal dengan kelajuan 3.6mbps.Lajukan beb?.Tapi setelah masuk bulan ketiga,talian internet tersebut mula 'basah-basah' dengan kata lain tersangatlah slow.Sampai nak mendowload lagu Ramlah Ram pun makan masa  satu jam setengah.Aumak..da macam download movie lah pulak.


bayar untuk 3.6mbps dapat cuma 26kbps.cane?


Maka,Minah pun tidak mahu berdiam diri dalam masalah ini.Dia telah membuat aduan kepada khidmat pelanggan.Berikut adalah perbualan beliau:

KP:Selamat sejahtera cik,boleh saya bantu?.
Minah : saya minah.Da 2 minggu line tenet saya neh lembab.
KP:Oke.Sila bagi nombor broadband dan kad pengenalan cik.
Minah:bla bla bla bla.
KP:Sekejap cik,saya semak ye.
Minah:oke.

setelah 5,6 minit menunggu..
KP : cik minah eh?.saya sudah semak segala butiran dan cik tidak ada sebarang masalah.Mungkin cik kena clear history dan cuba refresh semula.
Minah:eh,saya memang da lama clearkan history masa skola dulu dalam kepala otak  neh.Mana maunya nak ingat banyak-banyak .
KP : erk??

Sekali lagi,minah cuba menkonektionkan berukband tersebut tapi malangnya masih tidak berubah.Minah sudah tidak boleh mengawal kemarahannya yang membebal terhadap berukband tersebut,lalu...

hamik kau!

Kaki lima : ini adalah siputbabibend!taraaa!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...